Veel gestelde vragen...
Hier vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij, stuur dan een e-mail aan het secretariaat:
-
Hoe pas ik mijn gegevens aan?
U kunt na inloggen zelf uw gegevens aanpassen. Naw-informatie en de factuur voor de contributie worden aan het adres gezonden dat u heeft opgegeven. Een kopie-factuur vindt u bij u bij "Mijn gegevens". U kunt daar ook zien of de contributie is voldaan. U bent en blijft zelf verantwoordelijk voor de contributie.
-
Hoeveel is de contributie?
Voor dit jaar is de contributie vastgesteld op € 75,-. Er is geen korting indien u in de loop van het jaar lid wordt. Als u na 30 november van het lopende jaar lid wordt, hoeft u geen contributie meer te betalen.
-
Ik heb geen pre-advies gekregen
Natuurlijk kan het zijn dat er iets mis is gegaan met de verzending. Stuur even een e-mail aan
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. en we zoeken het voor u uit.Het pre-advies wordt aan het bezoekadres gezonden dat u heeft opgegeven. U bent en blijft daarvoor zelf verantwoordelijk. Heeft u geen pre-advies gekregen, dan kan daar een reden voor zijn.
Op 1 oktober wordt de verzendlijst aan de uitgever doorgegeven. Daarvoor wordt het adres gebruikt dat op dat moment bekend is. Is de betaling voor de contributie voor het lopende jaar nog niet ontvangen, en is de betreffende factuur daarvoor ouder dan 6 weken, dan wordt u geen pre-advies toegezonden.
De kosten voor het pre-advies zijn hoog en een selectieve toewijzing is helaas nodig.
Bent u van werkgever veranderd en heeft u uw gegevens niet aangepast, dan helpt het vaak om even contact op te nemen met uw vorige werkgever.Wordt u na 1 oktober lid van de VvFR, dan ontvangt u voor dat jaar helaas ook geen pre-advies.
Na de officiele presentatie van het pre-advies kunt u ook een exemplaar in de boekhandel of bij managementboek.nl bestellen. -
Ik kan niet inloggen op de VvFR site
De site van de VvFR is volledig vernieuwd. In verband met de noodzakelijke beveiling van de site en de gegevens is alle code opnieuw geschreven en aangepast aan de laatste eisen. Dat kan consequenties hebben voor leden die met verouderde browsers de site willen bekijken.
Mijn wachtwoord werkt niet meer
Dat kan, het nieuwe systeem vraagt om wachtwoorden die aan bepaalde eisen voldoen. Het kan zijn dat uw wachtwoord daar niet aan voldeed en daarom zult u een nieuw wachtwoord moeten aanvragen.
Dat is overigens zo gedaan:
Klik op: Gebruikersnaam/wachtwoord kwijt? (Daarna maakt u uw keuze en volgt de aanwijzingen)
Komt u er niet uit, stuur dan even een email aan het secretariaat:This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. en we helpen u zo spoedig mogelijk. -
Ik verander van werkgever en nu?
Het lidmaatschap van de VvFR is op persoonlijke titel. Indien u van baan bent veranderd, bent u nog steeds lid van de VvFR en bent u verplicht uw nieuwe gegevens op de site in te geven.
U kunt er voor kiezen om uw lidmaatschap te beeindigen. Dat kan tot 1 december. Doet u dat niet, dan bent voor het jaar daarop nog steeds lid van de VvFR.U kunt uw lidmaatschap overigens pas beeindigen indien al uw openstaande contributie is voldaan.
-
Is er een bedrijfslidmaatschap?
Leden van de VvFR zijn op persoonlijke titel lid. Uiteraard kan het lidmaatschap door de werkgever worden voldaan maar het lid blijft verantwoordelijk voor de betaling van de contributie.
-
Waar kan ik mijn contributiefactuur downloaden?
Log in op de site en ga naar "Mijn Gegevens". Bij "Wijzig uw details" ziet u de tab "Facturen".
U kunt de factuur downloaden als pdf maar ook openen in uw browser, afhankelijk van de instellingen van uw browser.
U kunt hier ook zien of de factuur betaald is.
-
Wanneer kan ik het lidmaatschap opzeggen?
U kunt tot 1 december van het lopende jaar uw lidmaatschap opzeggen. Daarna bent u contributie voor het komende jaar verschuldigd.
U bent overigens op persoonlijke titel lid van de vereniging.
Verandering van werkgever etc. heeft dus geen invloed op uw verplichting de contributie te voldoen.Het lidmaatschap kan alleen worden beeindigd indien alle openstaande contributie is voldaan.
Bij uw gegevens op de website kunt u zien of uw opzegging is verwerkt. Er staat dan een datum voor het einde van het lidmaatschap. Heeft u het lidmaatschap per direct beeindigd, dan kunt u ook niet meer inloggen.
Opzeggen kan door een e-mail aan het secretariaat te sturen.This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. NB: Op 1 december 2011 is de Wet van Dam van kracht geworden. Deze wet bepaalt dat diensten op abonnementbasis niet stilzwijgend verlengd mogen worden. Deze wet geldt echter niet voor verenigingen als de VvFR.
-
Wie kan lid worden van de VvFR?
Iedereen kan lid van de VvFR worden.
-
Ik heb een kopie van de contributiefactuur nodig.
Log in op de site en ga naar "Mijn Gegevens". Bij "Wijzig uw details" ziet u de tab "Facturen".U kunt de factuur downloaden als pdf maar ook openen in uw browser, afhankelijk van de instellingen van uw browser.
U kunt hier ook zien of de factuur betaald is.
-
Ik heb mij opgegeven voor een bijeenkomst maar ben verhinderd.
Op dezelfde manier als u zich heeft ingeschreven kunt u zich ook uitschrijven.
Log in op de site en ga naar de bijeenkomst of selecteer "Mijn bijeenkomsten".Klik dan op de bijeenkomst. Deelnemen of inschrijven is dan veranderd in "Uitschrijven". Klik hierop en u bent uitgeschreven.